Yamaha Introduces Interactive Advertisement That Brings the Printed Page Alive - 米国ヤマハが印刷物と連動もするARアプリを公開
米国ヤマハは、AR(拡張現実)の技術を使用し、お客様へ新しい体験価値を提供している。カタログの紙面にかざすことで、紙面やWebサイトでは伝えきれない、表現しきれないデジタルコンテンツを提供する。音や映像を取り扱う機器は、商品を感覚的に伝えることができるAR技術の使用がとても効果的だ。
Yamaha’s Live Sound Department and Customer Experience Group have taken the lead in introducing a new interactive advertisement for the company’s DXR Series Speakers and DXS Series Subwoofers. The print ad offers digitally enhanced content when scanned with an iOS or Android cell-phone or tablet enabled with the Yamaha Hub or Layar augmented reality reader app (available at http://4wrd.it/hubapp). As the device is waved over the page, portions of the ad turn three-dimensional and pop-up icons offer portals to unique social, video, photo and informational content.
"拡張現実感のような技術が進化するにつれて、ヤマハは、トレンドの最前線で推移している。" - アメリカのジェフ·ハーレイ、ディレクター、カスタマーエクスペリエンスグループ、ヤマハ株式会社
Yamaha’s Live Sound Department and Customer Experience Group have taken the lead in introducing a new interactive advertisement for the company’s DXR Series Speakers and DXS Series Subwoofers. The print ad offers digitally enhanced content when scanned with an iOS or Android cell-phone or tablet enabled with the Yamaha Hub or Layar augmented reality reader app (available at http://4wrd.it/hubapp). As the device is waved over the page, portions of the ad turn three-dimensional and pop-up icons offer portals to unique social, video, photo and informational content.
"拡張現実感のような技術が進化するにつれて、ヤマハは、トレンドの最前線で推移している。" - アメリカのジェフ·ハーレイ、ディレクター、カスタマーエクスペリエンスグループ、ヤマハ株式会社
"As technology like Augmented Reality evolves, Yamaha has remained on the forefront of the trend."
(via http://www.prweb.com/releases/2013/10/prweb11179890.htm)
(via http://www.prweb.com/releases/2013/10/prweb11179890.htm)