xRの世界 | The world of xR (xReality)

拡張現実 Augmented Realty/仮想現実 Virtual Reality/複合現実 Mixed Reality の技術がもたらす DX(デジタルトランスフォーメーション)

The Future of Print ‐ 印刷の未来

「印刷の未来」という意味が深そうなタイトルのビデオ。印刷物やデジタルメディアを効果的に共存できるというUPM論文マーケティングおよびコミュニケーション担当副社長トーマス・エルノース氏のプレゼン。印刷物が無くなることはないだろうが、デジタルの波には逆らえないことは明らかだ。情報の最初の接点は、アナログの紙媒体であることはこの先暫くは変わらないだろう。いかに共存していくかという点に注力するべきだと感じる。


The Future of Print video shows the new possibilities offered by print to advertisers. UPM Paper's Marketing and Communications VP Thomas Ehrnrooth states that printed and digital media can coexist effectively. Cross media needs print as its first point of contact. Print is tangible, tactile, and accessible, which make it a human experience and a trustworthy channel.

The video shows how cross media works and how leading global companies are taking advantage of these innovative media solutions. For instance, Ehrnrooth mentions recent breakthrough media developments such as the Future Travel Catalogue, a unique non-commercial concept designed by UPM, VTT (Technical Research Centre of Finland) and Finnish Tourist Board to demonstrate possible future applications combining augmented reality with print.



http://www.upmpaper.com

(via YouTube by upmdotcom)