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TESCO のARを使用した一歩先を行く販売戦略 - The sales strategy which goes the one-step beyond which uses AR of TESCO #AR #TESCO

英国の最大のスーパーマーケット・チェーン TESCO は、特定の製品の訴求を目的として、オンラインショップではもちろんのこと、店内でもARを使用した商品販売支援の試みを開始したようだ。

カタログ、店内の情報から、ARの3D技術を使用することにより、商品を実物大で表示して仮想体験することができる。製品を表示するこの新しい対話型の方法で、店舗内では棚を効率的に使用することができ、全ての商品を仕入れる必要がなくなる。主要小売店が技術の比較的新しいエリアへ多額の投資をした初めての例だという。すでに40を超える製品が、ARに対応している。
 
テスコ・スポークスマンは、「これは、英国では比較的未開発分野の、実に刺激的な新技術」と言う。テスコでは、今後の商品販売においては、商品力を高められるARは不可欠の技術になると提言している。

Peering into Tesco's augmented reality


Tesco expects to run the trials to the end of the year, with weekly checks on how it is going. The in-store programme uses the same augmented reality tool provided on Tesco's website, with the technology provided by Kishino.

The UK’s largest supermarket chain has started a trial of augmented reality technology in its stores, aiming to bring certain products to life and save on shelf space. From today shoppers will be able to hold a Tesco Direct catalogue or a product key up to webcams in the supermarket aisles, and generate life-size 3D projections of products to learn about their specifications before making a purchase.

via Tesco Augments Reality By Laura Elliott


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