xRの世界 | The world of xR (xReality)

拡張現実 Augmented Realty/仮想現実 Virtual Reality/複合現実 Mixed Reality の技術がもたらす DX(デジタルトランスフォーメーション)

ARアプリGoldRun効果 - Startup Adds Augmented Reality to Location-Based Marketing #AR

GoldRunの効果 http://goldrungo.com/

H&Mのキャンペーン----消費者は無料ゴールドランアプリをダウンロードすると、キャンペーンに従って、またはサインアップし、自分の携帯カメラを使用して物理的な場所からバーチャルグッズを収集することができた(具体的にはマンハッタンの10箇所の各々の店舗の前での写真を撮り、仮想アイテムを集めることがでた)。 その後、H&Mの店舗で購入時に10%割引となった。このような拡張現実を使用した、リアルとの連動は、顧客背接点を強化する方法としては非常に効果が高いと思う。

 
 
GoldRun, which launched in November with a campaign for H&M, comes closer to creating a marketing platform that will be useful across multiple industries. The app allows brands to create virtual scavenger hunts. When consumers download the free GoldRun app and sign up to follow a campaign or “run,” they can collect virtual goods from physical locations using their phone’s camera. During the H&M campaign, for instance, users could collect a different virtual item from the brand’s fall/winter collection by snapping a photo of it in front of each of its 10 Manhattan locations. Doing so resulted in an instant 10% discount on any H&M purchase.....

via
http://mashable.com/2011/01/15/goldrun/