xRの世界 | The world of xR (xReality)

拡張現実 Augmented Realty/仮想現実 Virtual Reality/複合現実 Mixed Reality の技術がもたらす DX(デジタルトランスフォーメーション)

LONDON Calvin Klein(カルバンクライン) - 拡張現実で下着のキャンペーンを実施 #AR

Calvin Klein: GQ to carry underwear brand's first augmented reality ad campaign - カルバンクライン:下着ブランド初の拡張現実感の広告キャンペーンをGQで実施

このAR広告は、英国、フランス、ドイツ、スペイン、イタリアでは、5月号で実施され、米国、中国、韓国、オーストラリア、メキシコ、台湾、インドでは4月号で実施されとのこと。
モデルは、広告にも登場しているKellanとMehcad、テニススターのフェルナンドベルダスコは、日本人サッカー選手の中田英寿が含まれるとのこと。

via MediaWeek
http://www.mediaweek.co.uk/news/991697/Calvin-Klein-runs-augmented-reality-underwear-campaign-GQ/

■GQ and Calvin Klein Underwear Partner across 12 Countries for Exclusive Augmented Reality Advertising Campaign
NEW YORK--(BUSINESS WIRE)--Twelve editions of GQ will run Calvin Klein Underwear’s new and first-ever Augmented Reality (AR) advertising beginning with the April issues, it was announced today by the magazine. Calvin Klein Underwear will be one of the first fashion companies to run AR advertising. It is planned that the ads will appear exclusively in the April issue of the US GQ, on sale March 23, 2010, as well as April issues in China, Korea, Australia, Mexico, Taiwan, and India, and in May issues of GQ editions in France, Germany, Spain, Italy, and the UK.
http://www.businesswire.com/portal/site/home/permalink/?ndmViewId=news_view&newsId=20100322005085&newsLang=en